De Belgische douchespecialist en -fabrikant Aquaconcept heeft op de eerste dag van Batibouw één van de twee ‘Communication Awards 2012’ gewonnen, en wel in de categorie ‘beursstanden groter dan 70 m”’. Batibouw 2012 telt in totaal zo’n 1.000 beursstanden.De Communication Award wordt uitgereikt voor de meest aanlokkelijke productpresentatie, in dit geval het concept van de beursstand.

Voor Aquaconcept, pas 6 jaar op de markt, is zijn eerste deelname aan Batibouw dan ook meteen een voltreffer. Concept & realisatie is van standenbouwer en TV-decorontwerper Deusjevoo uit Houthalen die hiermee zijn 8e award op 5 jaar tijd binnenrijft. De jury loofde de wijze waarop de diverse doucheconcepten van Aquaconcept in een globaal aantrekkelijk concept werden verwerkt.

De stand is eenvoudig, maar speelt tegelijk heel erg op perspectief en diepte. Behalve de vloer en de lange, centrale desk is er geen enkele lijn recht in de Aquaconcept-stand. Zo wordt de bezoeker als het ware naar binnen gezogen en krijgt men een extra 3D-effect. De stand blijft tegelijkertijd heel sober zodat alle aandacht naar de doucheconcepten gaat.